بنام خدا

🔸تغذیه در بدنسازی بدون شک یکی از اصول مهم است، چون عضلات بعد از تمرین برای رشد نیاز به تغذیه و استراحت دارند.
🔹پروتئین و کربوهیدرات نقش مهمی در ساخت بافت های ماهیچه ای و بهبود عضلات فرسوده دارند.
🔸غذاهایی همچون شیر، گوشت بره، جو دوسر، جوجه و تخم مرغ حاوی مقادیر بالایی پروتئین و کربوهیدرات هستند که گنجاندن آن در رژیم غذایی تمرین باید مد نظر قرار گیرد.

در ادامه با اهمیت این ۵ منبع غذایی در عضله سازی به صورت اطلاعات تصویری یا اینفوگرافی همراه باشید.

۱ گوشت برّه
گوشت بره نقشی جدایی ناپذیر را در ساخت عضله ایفا می کند. این گوشت شامل بهترین نوع پروتئین و همچنین آمینو اسیدهایی است که برای رشد عضله مفید هستند.

۲ تخم مرغ
تخم مرغ یکی از کامل ترین منابع پروتئین در دنیاست. همچنین شامل رشته ای وسیع از آمینو اسیدهاست که برای ساخت بافت های فرسوده و ضعیف عضلات بسیار مفید است.

۳ جوجه
منبع بی نظیر پروتئین با کیفیت که برای ترمیم بافت های عضلانی بسیار مفید است. این گوشت نسبت به بقیه گوشت ها چربی کمتری دارد و برای ساخت عضلات خالص توصیه می شود.

۴ شیر
شیر برای افزایش سریع حجم عضلانی گزینه خوبیست. همچنین بدلیل داشتن هر ۸ آمینو اسید ضروری برای رشد و ترمیم بافت عضلانی، بسیار مفید و پرطرفدار است.

۵ جو دوسر
منبع بزرگ کربوهیدرات و فیبر است که باعث قدرت عضلانی می شود. به دلیل حس بلند مدت سیری که به انسان می دهد، برای چربی سوزی و ساخت عضلات خالص بسیار مفید است.

دوره مکالمه انگلیسی

دوره واژگان کاربردی

اینفوگرافی

دستور انگلیسی

آیا می دانید؟

لغات 504

مکالمات انگلیسی

اصطلاحات انگلیسی





عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه، از آخرین آموزش ها، محصولات و تخفیف های بابا آب داد مطلع شوید.

یا برای اطلاع می توانید در هر یک از کانال های زیر در تلگرام، گپ و ایتا به آی دی babaabdadchannel@ عضو شوید:

گپ تلگرام ایتا

اینفوگرافی: ۵ منبع غذایی عضله ساز

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *