بنام خدا

🔸تغذیه در بدنسازی بدون شک یکی از اصول مهم است، چون عضلات بعد از تمرین برای رشد نیاز به تغذیه و استراحت دارند.
🔹پروتئین و کربوهیدرات نقش مهمی در ساخت بافت های ماهیچه ای و بهبود عضلات فرسوده دارند.
🔸غذاهایی همچون شیر، گوشت بره، جو دوسر، جوجه و تخم مرغ حاوی مقادیر بالایی پروتئین و کربوهیدرات هستند که گنجاندن آن در رژیم غذایی تمرین باید مد نظر قرار گیرد.

در ادامه با اهمیت این ۵ منبع غذایی در عضله سازی به صورت اطلاعات تصویری یا اینفوگرافی همراه باشید.

۱ گوشت برّه
گوشت بره نقشی جدایی ناپذیر را در ساخت عضله ایفا می کند. این گوشت شامل بهترین نوع پروتئین و همچنین آمینو اسیدهایی است که برای رشد عضله مفید هستند.

۲ تخم مرغ
تخم مرغ یکی از کامل ترین منابع پروتئین در دنیاست. همچنین شامل رشته ای وسیع از آمینو اسیدهاست که برای ساخت بافت های فرسوده و ضعیف عضلات بسیار مفید است.

۳ جوجه
منبع بی نظیر پروتئین با کیفیت که برای ترمیم بافت های عضلانی بسیار مفید است. این گوشت نسبت به بقیه گوشت ها چربی کمتری دارد و برای ساخت عضلات خالص توصیه می شود.

۴ شیر
شیر برای افزایش سریع حجم عضلانی گزینه خوبیست. همچنین بدلیل داشتن هر ۸ آمینو اسید ضروری برای رشد و ترمیم بافت عضلانی، بسیار مفید و پرطرفدار است.

۵ جو دوسر
منبع بزرگ کربوهیدرات و فیبر است که باعث قدرت عضلانی می شود. به دلیل حس بلند مدت سیری که به انسان می دهد، برای چربی سوزی و ساخت عضلات خالص بسیار مفید است.

 

اینفوگرافی

دستور انگلیسی

آیا می دانید؟

لغات 504

مکالمات انگلیسی

اصطلاحات انگلیسی





عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه، از آخرین آموزش ها، محصولات و تخفیف های بابا آب داد مطلع شوید.

یا برای اطلاع می توانید در هر یک از کانال های زیر در تلگرام، گپ و ایتا به آی دی babaabdadchannel@ عضو شوید:

گپ تلگرام ایتا

اینفوگرافی: ۵ منبع غذایی عضله ساز

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *