بنام خدا

🔸خواب راحت و سالم همیشه یکی از بزرگترین دغدغه های انسان بوده است که تاثیر زیادی روی کیفیت زندگی و فعالیت روزانه دارد.
🔹با رعایت یک سری از عوامل که از اختلال خواب جلوگیری می کنند می توان به این کیفیت دست یافت.
🔸برنامه ریزی در مورد زمان خواب و اجتناب از خوابیدن با شکم پر یا مصرف مواد غذایی که از خواب جلوگیری می کنند و هشیاری را افزایش می دهند مانند قهوه، می توان خوابی راحت داشت.

در ادامه با ۶ ترفند خواب راحت شبانه در قالب اطلاعات تصویری یا اینفوگرافی همراه باشید.

۱ خاموش کردن هرگونه نور

نور کامپیوتر، تلویزیون یا صفحه موبایل می تواند ریتم شبانه روزی بدن را بهم بریزد و باعث بیدار ماندن شود. پس حدالامکان موقع خواب از آنها استفاده نکنید.

۲ پرهیز از مصرف چیزهای ضد خواب

از هرگونه خوردن یا نوشیدن و استفاده از مواد مختل کننده خواب مثل کافئین که در قهوه، کاکائو و چای وجود دارد یا نیکوتین که در سیگار است، اجتناب کنید.

۳ با شکم پر نخوابید

غذا خوردن دیروقت و نزدیک خواب می تواند علاوه بر ایجاد اختلال در خواب، باعث کابوس دیدن و ناراحتی معده شود. سعی کنید ۴ ساعت قبل خواب غذا بخورید و از هضم کننده هایی مانند کاهو یا کیوی استفاده کنید.

۴ تنظیم زمان خواب

خواب انسان طبق ساعت زیستی بدن (Biological Clock) عمل می کند و دستور خوابیدن و بیدار شدن را سر همین ساعات که انسان عادت کرده صادر می کند. با برنامه ریزی ساعت خواب و بیدار شدن، آن را منظم کنید.

۵ ذهنتان را خالی کنید

با تهیه یک فهرست از کارهایی که باید فردا انجام دهید روی دفترچه، فکر و برنامه ریزی کردن هنگام خواب را به حداقل برسانید. این کار باعث آرامش ذهنی و خواب زودتر و راحت تر می شود.

۶ رسوم تکراری قبل خواب

کارهای تکراری قبل خواب مانند به دستشویی رفتن، مسواک زدن و مرتب کردن جای خواب پیام های روانی می فرستد که دارید برای خواب آماده می شوید.

 

اینفوگرافی

دستور انگلیسی

آیا می دانید؟

لغات 504

مکالمات انگلیسی

اصطلاحات انگلیسی





عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه، از آخرین آموزش ها، محصولات و تخفیف های بابا آب داد مطلع شوید.

یا برای اطلاع می توانید در هر یک از کانال های زیر در تلگرام، گپ و ایتا به آی دی babaabdadchannel@ عضو شوید:

گپ تلگرام ایتا

اینفوگرافی: ۶ ترفند خواب راحت شبانه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *