بنام خدا

🔸خواب راحت و سالم همیشه یکی از بزرگترین دغدغه های انسان بوده است که تاثیر زیادی روی کیفیت زندگی و فعالیت روزانه دارد.
🔹با رعایت یک سری از عوامل که از اختلال خواب جلوگیری می کنند می توان به این کیفیت دست یافت.
🔸برنامه ریزی در مورد زمان خواب و اجتناب از خوابیدن با شکم پر یا مصرف مواد غذایی که از خواب جلوگیری می کنند و هشیاری را افزایش می دهند مانند قهوه، می توان خوابی راحت داشت.

در ادامه با ۶ ترفند خواب راحت شبانه در قالب اطلاعات تصویری یا اینفوگرافی همراه باشید.

۱ خاموش کردن هرگونه نور

نور کامپیوتر، تلویزیون یا صفحه موبایل می تواند ریتم شبانه روزی بدن را بهم بریزد و باعث بیدار ماندن شود. پس حدالامکان موقع خواب از آنها استفاده نکنید.

۲ پرهیز از مصرف چیزهای ضد خواب

از هرگونه خوردن یا نوشیدن و استفاده از مواد مختل کننده خواب مثل کافئین که در قهوه، کاکائو و چای وجود دارد یا نیکوتین که در سیگار است، اجتناب کنید.

۳ با شکم پر نخوابید

غذا خوردن دیروقت و نزدیک خواب می تواند علاوه بر ایجاد اختلال در خواب، باعث کابوس دیدن و ناراحتی معده شود. سعی کنید ۴ ساعت قبل خواب غذا بخورید و از هضم کننده هایی مانند کاهو یا کیوی استفاده کنید.

۴ تنظیم زمان خواب

خواب انسان طبق ساعت زیستی بدن (Biological Clock) عمل می کند و دستور خوابیدن و بیدار شدن را سر همین ساعات که انسان عادت کرده صادر می کند. با برنامه ریزی ساعت خواب و بیدار شدن، آن را منظم کنید.

۵ ذهنتان را خالی کنید

با تهیه یک فهرست از کارهایی که باید فردا انجام دهید روی دفترچه، فکر و برنامه ریزی کردن هنگام خواب را به حداقل برسانید. این کار باعث آرامش ذهنی و خواب زودتر و راحت تر می شود.

۶ رسوم تکراری قبل خواب

کارهای تکراری قبل خواب مانند به دستشویی رفتن، مسواک زدن و مرتب کردن جای خواب پیام های روانی می فرستد که دارید برای خواب آماده می شوید.

0
اینفوگرافی: ۶ ترفند خواب راحت شبانه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *