بنام خدا

🔸در روزهای گرم تابستان و با فرا رسیدن تعطیلات مردم میل بیشتری به رفتن به تفریحات دارند تا از این فرصت ۳ ماهه حداکثر استفاده را ببرند.
🔹روزهای بلند، نوشیدنی های سرد و لباس نازک و راحت تر و آبتنی همه مواردیست که در تابستان جلوه گری می کنند.
🔸با این وجود فصل گرما خطراتی مانند غرق شدن، آفتاب سوختگی، مسمومیت غذایی و … را با خود به همراه دارد که با رعایت برخی اصول، میتوان از این خطرات دور شد و بهترین بهره را از این فصل شیرین برد.

در ادامه با ۶ راهکار برای جلوگیری از آسیب تابستانی در قالب اطلاعات تصویری یا اینفوگرافی همراه باشید.

۱ آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی یکی از خطراتی است که می تواند احتمال ابتلا به سرطان پوست را بالا ببرد. از ضد آفتاب پوست و لب با «عامل محافظ آفتاب» (SPF) پانزده یا بالاتر استفاده کنید. توجه داشته باشید که هر وقت دوباره نیاز شد و مخصوصا بعد بیرون آمدن از آب دوباره به پوست بمالید.
همچنین از لباس های بلندتر و کلاه های پهن تر در مقابل آفتاب استفاده کنید و در نهایت نوشیدنی خنک بنوشید، در سایه بمانید و از فعالیت های بیرون در ظهر که تابش آفتاب قوی تر است پرهیز کنید.

۲ گرمازدگی و کمبود آب بدن

کمبود آب بدن می تواند یک بیماری جدی مربوط به گرمای زیاد باشد که بخاطر ماندن زیاد در آفتاب و عدم نوشیدن آب کافی بوجود می آید. بدن ما مقدار زیادی گرمای داخلی تولید می کند و به طور عادی با عرق کردن از طریق پوست خنک می شویم.
اما اگر گرما شدید، رطوبت بالا و فعالیت زیاد در آفتاب داریم، این سیستم بدنی ممکن است با مشکل مواجه شود. در نتیجه دمای داخلی بدن خیلی بالا رفته و موجب گرمازدگی می شود. برای اجتناب از این نوع بیماری، مقدار زیادی مایعات بنوشید بطوری که بیشتر از سوزاندن مایعات بدن، جذب داشته باشید.

۳ گزیده شدن توسط حشرات

با فرا رسیدن تابستان با افزایش حشراتی مانند پشه روبرو هستیم. برای اجتناب از آنها می توان از مواد و شمع دفع کننده حشرات و پشه بند استفاده کرد.
اگر در جنگل اقامت می کنید، از لباس ها و شلوارهای نازک آستین بلند استفاده کنید. همچنین با برطرف کردن هر نوع آب جمع شده در اطراف که محل انتشار پشه است، از تجمع آنها جلوگیری کنید.

۴ جلوگیری از غرق شدن

استخر، رودخانه و دریا از مکان های پر طرفداری هستند که برای خنک شدن در فصل گرما مورد استفاده قرار می گیرند. با این وجود متاسفانه هر ساله شاهد غرق شدن افرادی در این مکان ها هستیم.
برای اجتناب از غرق شدگی، شنا یاد بگیرید. همچنین فرزندان خود را به کلاس های شنا ببرید و هنگام شنا چشم از آنها برندارید. برای ایمنی بیشتر از تیوب تایر یا جلیقه های نجات استفاده کنید. اگر استخر دارید، چهار طرف آن نردبان مخصوص استخر نصب کنید.

۵ کفش های تابستانه

برای راحتی بیشتر می توانید از سندل استفاده کنید. پابرهنه راه نروید! این کار می تواند به بوجود آمدن زگیل پا، آفتاب سوختگی، قارچی شدن انگشتان و دیگر عفونت ها منجر شود.
از کفش های نازک تر و سبک هم می توانید استفاده کنید و اگر می خواهید از ورم پا بخاطر گرما جلوگیری کنید، همیشه آب بنوشید.

۶ مسمومیت غذایی

بدلیل افزایش رطوبت و گرما در فصل تابستان، رشد باکتری ها خیلی افزایش پیدا می کند. مصرف غذاهای مانده مخصوصا در مسافرت ها و ماندن طولانی آنها در آفتاب، احتمال ابتلا به مسمومیت ها را افزایش می دهد.
همیشه سعی کنید ذخیره ای از یخ را در کلمن همراه داشته باشید تا از فاسد شدن غذاها حداکثر جلوگیری را به عمل بیاورید.

 

اینفوگرافی

دستور انگلیسی

آیا می دانید؟

لغات 504

مکالمات انگلیسی

اصطلاحات انگلیسی





عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه، از آخرین آموزش ها، محصولات و تخفیف های بابا آب داد مطلع شوید.

یا برای اطلاع می توانید در هر یک از کانال های زیر در تلگرام، گپ و ایتا به آی دی babaabdadchannel@ عضو شوید:

گپ تلگرام ایتا

اینفوگرافی: ۶ راهکار برای جلوگیری از آسیب تابستانی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *