بنام خدا

🔸سیگار کشیدن از جمله عادت های مضری است که خیلی از انسان ها هر روزه یا شاید هر ساعت با آن سر و کار دارند.
🔹نیکوتین موجود در سیگار یک عامل اعتیاد آور است که به سختی می شود مصرف آن را قطع کرد.
🔸این ماده مانند یک محرک عمل می کند و باعث افزایش ضربان قلب می شود و به نوعی آرامش انسان مخصوصا در خواب را دچار اختلال می کند.
🔹دود تنباکو حدود ۴۰۰۰ هزار ترکیب شیمیایی شناخته شده دارد که حداقل ۲۵۰ تای آنها برای سلامتی مضر هستند.
🔸با ترک سیگار می توانید انرژی خود را افزایش داده، بوها و مزه ها را بهتر درک کنید و از همه مهمتر سلامتی را به ریه های خود که عامل حیات بخش تنفسی انسان هستند برگردانید.

اکنون با همه این تفاسیر ببینیم که هفته ها و ماه های اولیه بعد ترک سیگار چگونه خواهد بود. در ادامه با ۶ مرحله سلامتی بدن بعد ترک سیگار در قالب اطلاعات تصویری یا اینفوگرافی همراه باشید.

۱ بلافاصله بعد ترک سیگار

فشار خون به حالت طبیعی بر می گردد.

۲ بعد ۸ ساعت

سطح کربن مونوکسید در خون به نصـف کم می شـود و سطح اکسیژن عادی می شود.

۳ بعد ۲ روز

دیگر نیکوتینی در بدن باقی نمانده. خطر حمله قلبی شروع به کم شدن می کند. حس بویـایی و چشایی به حالت عادی بر می گردد.

۴ بعد ۳ روز

لوله های نای در شش ها آرام می شوند و انرژی برای تحرک و افزایش فعالیت های کلی بیشتر می شود.

۵ بعد ۲ هفته

گردش خون افزایش پیدا می کند و در ده هفته ی بعدی بهبود می یابد.

۶ بعد ۳ تا ۹ ماه

سرفه، خس خس و دیگر مشکلات تنفسی ناپدید می شود و ظرفیت شش تا ۱۰% افزایش می یابد.

 

اینفوگرافی

دستور انگلیسی

آیا می دانید؟

لغات 504

مکالمات انگلیسی

اصطلاحات انگلیسی





عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه، از آخرین آموزش ها، محصولات و تخفیف های بابا آب داد مطلع شوید.

یا برای اطلاع می توانید در هر یک از کانال های زیر در تلگرام، گپ و ایتا به آی دی babaabdadchannel@ عضو شوید:

گپ تلگرام ایتا

اینفوگرافی: ۶ مرحله سلامتی بدن بعد ترک سیگار

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *