بنام خدا

🔸سیگار کشیدن از جمله عادت های مضری است که خیلی از انسان ها هر روزه یا شاید هر ساعت با آن سر و کار دارند.
🔹نیکوتین موجود در سیگار یک عامل اعتیاد آور است که به سختی می شود مصرف آن را قطع کرد.
🔸این ماده مانند یک محرک عمل می کند و باعث افزایش ضربان قلب می شود و به نوعی آرامش انسان مخصوصا در خواب را دچار اختلال می کند.
🔹دود تنباکو حدود ۴۰۰۰ هزار ترکیب شیمیایی شناخته شده دارد که حداقل ۲۵۰ تای آنها برای سلامتی مضر هستند.
🔸با ترک سیگار می توانید انرژی خود را افزایش داده، بوها و مزه ها را بهتر درک کنید و از همه مهمتر سلامتی را به ریه های خود که عامل حیات بخش تنفسی انسان هستند برگردانید.

اکنون با همه این تفاسیر ببینیم که هفته ها و ماه های اولیه بعد ترک سیگار چگونه خواهد بود. در ادامه با ۶ مرحله سلامتی بدن بعد ترک سیگار در قالب اطلاعات تصویری یا اینفوگرافی همراه باشید.

۱ بلافاصله بعد ترک سیگار

فشار خون به حالت طبیعی بر می گردد.

۲ بعد ۸ ساعت

سطح کربن مونوکسید در خون به نصـف کم می شـود و سطح اکسیژن عادی می شود.

۳ بعد ۲ روز

دیگر نیکوتینی در بدن باقی نمانده. خطر حمله قلبی شروع به کم شدن می کند. حس بویـایی و چشایی به حالت عادی بر می گردد.

۴ بعد ۳ روز

لوله های نای در شش ها آرام می شوند و انرژی برای تحرک و افزایش فعالیت های کلی بیشتر می شود.

۵ بعد ۲ هفته

گردش خون افزایش پیدا می کند و در ده هفته ی بعدی بهبود می یابد.

۶ بعد ۳ تا ۹ ماه

سرفه، خس خس و دیگر مشکلات تنفسی ناپدید می شود و ظرفیت شش تا ۱۰% افزایش می یابد.

دوره مکالمه انگلیسی

دوره واژگان کاربردی

اینفوگرافی

دستور انگلیسی

آیا می دانید؟

لغات 504

مکالمات انگلیسی

اصطلاحات انگلیسی





عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه، از آخرین آموزش ها، محصولات و تخفیف های بابا آب داد مطلع شوید.

یا برای اطلاع می توانید در هر یک از کانال های زیر در تلگرام، گپ و ایتا به آی دی babaabdadchannel@ عضو شوید:

گپ تلگرام ایتا

اینفوگرافی: ۶ مرحله سلامتی بدن بعد ترک سیگار

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *