بنام خدا

🔸قلب انسان از مهمترین اعضای بدن بشمار می رود که در نبود آن قادر به زندگی نیستیم.
🔹قلب وظیفه ی حیاتی انتقال خون به سراسر بدن را عهده دار است و وقتی این کار درست صورت نگیرد و مثلا لحظه ای خون به مغز انسان نرسد، دچار سکته مغزی می شویم.
🔸عادات بد مثل استرسی بودن، مصرف دخانیات و عدم تغذیه سالم می تواند باعث اختلال در عملکرد مغز شود.
🔹با بهبود این موارد می توان قلبی سالم و قدرتمند داشت.

در ادامه با ۴ اقدام مهم برای قوی کردن قلب در قالب اطلاعات تصویری (اینفوگرافیک) همراه باشید.

۱ ورزش های هوازی

این نوع ورزش ها برای تقویت عضلات قلب بکار می روند. پیاده روی، راه رفتن و دویدن همه مربوط به این ورزش های تقویت قلب می شوند. انجام این ورزش تنها ۳۰ دقیقه در روز به سلامت و قوی تر شدن قلب کمک می کند.

۲ کنترل استرس

با استرس خود کنار نیایید! تفکر مثبت و تمرینات سبک دو راه کنترل استرس هستند. وقتی دچار استرس می شویم، بدن هورمون ادرنالین ترشح می کند که به طور موقت تنفس و ضربان قلب را تندتر و فشار خون را افزایش می دهد. همچنین این افراد بیشتر در معرض تصلب شریان هستند.

۳ تعادل در رژیم غذایی

رژیم غذایی سرشار از چربی اشباع شده منجر به افزایش سطح کلسترول می شود. چربی های اشباع نشده برای سلامتی قلب مفید هستند و می توانید آنها را در ماهی، آجیل، دانه های روغنی و سبزیجات پیدا کنید. اسیدهای چرب امگا-۳ می توانند خطر بی نظمی در ضربان قلب را که می تواند منجر به مرگ ناگهانی شود، کاهش دهند.

۴ ترک مصرف دخانیات

تنها ۲۰ دقیقه بعد از کشیدن آخرین سیگارتان، فشار خون و نبض به حالت عادی بر می گردند. همچنین خطر سکته قلبی در سیگاری ها خیلی بیشتر است. دلیلش این است که با هر بار سیگار کشیدن، فشار خون و سطح کلسترول آنها به طور موقت بیشتر می شود.

 

اینفوگرافی

دستور انگلیسی

آیا می دانید؟

لغات 504

مکالمات انگلیسی

اصطلاحات انگلیسی





عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه، از آخرین آموزش ها، محصولات و تخفیف های بابا آب داد مطلع شوید.

یا برای اطلاع می توانید در هر یک از کانال های زیر در تلگرام، گپ و ایتا به آی دی babaabdadchannel@ عضو شوید:

گپ تلگرام ایتا

اینفوگرافی: ۴ اقدام مهم برای قوی کردن قلب

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *