بنام خدا

🔸قلب انسان از مهمترین اعضای بدن بشمار می رود که در نبود آن قادر به زندگی نیستیم.
🔹قلب وظیفه ی حیاتی انتقال خون به سراسر بدن را عهده دار است و وقتی این کار درست صورت نگیرد و مثلا لحظه ای خون به مغز انسان نرسد، دچار سکته مغزی می شویم.
🔸عادات بد مثل استرسی بودن، مصرف دخانیات و عدم تغذیه سالم می تواند باعث اختلال در عملکرد مغز شود.
🔹با بهبود این موارد می توان قلبی سالم و قدرتمند داشت.

در ادامه با ۴ اقدام مهم برای قوی کردن قلب در قالب اطلاعات تصویری (اینفوگرافیک) همراه باشید.

۱ ورزش های هوازی

این نوع ورزش ها برای تقویت عضلات قلب بکار می روند. پیاده روی، راه رفتن و دویدن همه مربوط به این ورزش های تقویت قلب می شوند. انجام این ورزش تنها ۳۰ دقیقه در روز به سلامت و قوی تر شدن قلب کمک می کند.

۲ کنترل استرس

با استرس خود کنار نیایید! تفکر مثبت و تمرینات سبک دو راه کنترل استرس هستند. وقتی دچار استرس می شویم، بدن هورمون ادرنالین ترشح می کند که به طور موقت تنفس و ضربان قلب را تندتر و فشار خون را افزایش می دهد. همچنین این افراد بیشتر در معرض تصلب شریان هستند.

۳ تعادل در رژیم غذایی

رژیم غذایی سرشار از چربی اشباع شده منجر به افزایش سطح کلسترول می شود. چربی های اشباع نشده برای سلامتی قلب مفید هستند و می توانید آنها را در ماهی، آجیل، دانه های روغنی و سبزیجات پیدا کنید. اسیدهای چرب امگا-۳ می توانند خطر بی نظمی در ضربان قلب را که می تواند منجر به مرگ ناگهانی شود، کاهش دهند.

۴ ترک مصرف دخانیات

تنها ۲۰ دقیقه بعد از کشیدن آخرین سیگارتان، فشار خون و نبض به حالت عادی بر می گردند. همچنین خطر سکته قلبی در سیگاری ها خیلی بیشتر است. دلیلش این است که با هر بار سیگار کشیدن، فشار خون و سطح کلسترول آنها به طور موقت بیشتر می شود.

0
اینفوگرافی: ۴ اقدام مهم برای قوی کردن قلب

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *